שינויי דיירים ועיצוב פנים

עמנואל אשרוב הנדסאי אדריכלות ועיצוב פנים ורישיון מאתר ליקויי בניה מוסמך, הקים בשנת 2010 משרד עצמאי לאחר שצבר ניסיון רב בפרויקטי בניה ושיפוץ מגוונים. המשרד מלווה אתכם לאורך כל התהליך משלב הגשת ההיתרים, התכנון האדריכלי, בחירת הקבלן והספקים, ניהול, פיקוח של כל שלבי הבניה, כולל עיצוב הפנים לחלל ועד לשלב קבלת המפתחות והכניסה לנכס.

שינויי דיירים לדירות קבלן

ברכות על הדירה החדשה שרכשתם בפרויקט בניין מגורים. הסביבה נחמדה, המחיר מתאים, התרשמתם מההדמיות של הבניין העומד לקום אבל עד שתקבלו את המפתח לדירה אתם צריכים להתאים את חלל הדירה לצרכים הקונקרטיים שלכם.

בשלב זה, מרבית הדיירים מבינים שאין להם את הידע וההבנה הנדרשים בתחומי הבניה כדי להבטיח את איכות העבודה שמתבצעת בדירה שלכם ואת העמידה של בעלי המקצוע השונים בלוחות הזמנים שנקבעו.

האם גם לך יש חשש מ:

אז מה הפיתרון?

פיקוח דיירים, ע"י איש מקצוע ותיק ומנוסה בתחום הבניה, שמבין את כל תהליכי העבודה, עובר עם כל בעל מקצוע באתר הבנייה בשטח על כל תכולת העבודה שלו ומוודא שהכל מבוצע לפי התכניות וברמת ביצוע גבוהה.

לעבודה עם מפקח בניה מקצועי יש כמה יתרונות בולטים:

  • יתרון מקצועי – הכל מבוצע לפי סט התכניות המלא – אדריכלות, תאורה, חשמל, אינסטלציה ואין בלת"מים בדרך
  • השקט והביטחון שתקבלו מהעובדה שכולם מבינים את העבודה כי כל בעל מקצוע מקבל תכנית ייעודית אליו ועמנואל מבצע פיקוח מלא כדי לוודא שהכל מבוצע לפי התכניות וברמה גבוהה.
  • בקרה כפולה לאורך התהליך – 1. תיאום תכנון ראשוני + הכנת סט תכניות לביצוע 2. פיקוח ובקרה בשטח במהלך הביצוע 3. בסיום התהליך יועבר לדיירים ולקבלן המבצע דו"ח ליקויים והשלמות לכל הדירה

ניהול שינויי  דיירים הינו תהליך מורכב ומתמשך, המתרחש מרגע רכישת דירה על ידי הלקוח ועד שלב מסירת הדירה לדייר. יש לשקול נתונים רבים כדי להביא את הדירה למצב אופטימאלי עבורכם ולא להסתפק בחלוקה הסטנדרטית והמפרט טכני של הקבלן.

EP אדריכלות – תכנון, ניהול פיקוח מתמחה בתחום שינויי דיירים ומלווה

  • רוכשי דירות שאינם מסתפקים בסטנדרטים הקיימים ומבקשים לשדרג את דירתם
  • קבלנים ויזמים הרוצים שיפור בתכנון שינויי דיירים
  • עיצוב פנים משלים לרוכשים המבצעים שינויי דיירים

משרדינו דואג שכל פרויקט שינויי דיירים יקבל התייחסות ספציפית המותאמת למבנה ולחלל הפנימי, תוך התייחסות לתנאים, לסביבה, לתקציב ולצרכי הלקוח.

התכנון והעיצוב נעשים באופן הממקסם את הפונקציונאליות של החלל כדי שישרת את המשפחה ויצור עבורם סביבת חיים נוחה והרמונית.

בעבודתנו המשותפת המשרד מנהל עבורכם את כל התקשורת והמגעים עם כל הגורמים ונותן לכם מענה לכל הצרכים שלכם. החל מפגישת אפיון, תכנון וחלוקה מחודשת של הדירה, הוצאת כתב כמויות, דרך תוספות ושינויים בתשתית החשמל והאינסטלציה, ליווי בבחירת החומרים ועבודה מול ספקים – מטבח, דלתות, ריצוף, כלים סניטריים ועד שירותי עיצוב פנים המשלימים ומשדרגים את המראה הסופי של הדירה.

כל זאת תוך התייחסות ושימת דגש על חסכון בעלויות מיותרות מול ספקים וכן בתמחור הסופי של השינויים מול הקבלן המבצע.
המשרד כמובן מנהל את כל המגעים השוטפים עם הקבלן המבצע, לאורך כל הדרך.

תכנון ועיצוב פנים

כחלק מפרוייקט התחדשות עירונית וביצוע שינויי דיירים בדירות שבפרוייקט, מבוצע על ידנו תכנון אדריכלי מקצועי ועיצוב פנים מוקפד.

זהו תהליך המתחיל בתכנון מדויק המתחשב במכלול רב של פרטים כמו : אופי השימוש במרחב, רצונות והצרכים שלכם בהווה ובעתיד, טעמכם האישי, מסגרת התקציב והזמן הנתון בידכם.

הקפדה על תכנון ופיקוח איכותיים תאפשר לכם חלל עם מקסום הפוטנציאל שהינו גם חלל פונקציונלי ומעוצב שישמש אתכם או אחרים במירב האפקטיביות והנוחות.

משרדנו מספק לכם מקצועיות ברמה גבוהה, שליטה מעמיקה בכל אלמנטי הבניה כמו : מיזוג/חשמל/אינסטלציה/בידוד/תאורה ועוד, היכרות עם מגוון חומרים ומגוון ספקים, תמיד עם היד על הדופק, תוך הקפדה על איכות, שקיפות, לוחות זמנים ועד לשלב הגימור המושלם.

הניסיון הרב שלנו מאפשר לכם לקבל תכנון מעמיק ומקיף הנותן פתרונות אפקטיביים לכל היבט בתהליך הבניה והשיפוץ וכן מונע בעיות עתידיות שעלולות להתעורר בהמשך.

עם הליווי שלנו, אתם נהנים משקט נפשי ובטחון בידיעה שיש מי שמטפל בכל שלב ומרכיב. 

תכנון טוב ופיקוח מוקפד הינם השקעה שחוסכת המון כאב ראש ועוגמת נפש ומחזירה את עצמה.

הערכים שלנו : שירות מקצועי, אמינות ויושרה, הקפדה ואיכות, עמידה בלוחות זמנים ותודעת שירות גבוהה.

צוות המשרד מקצועי ומנוסה מורכב מאדריכלים, מהנדסים, מפקחים ומאתרי ליקויי בניה, כולם אנשי מקצוע מנוסים המתמצאים בכל חוקי הבניה הרלוונטיים ובכל ההיבטים העיצוביים והטכנולוגים המתקדמים ביותר.

כל אנשי המקצוע שלנו עובדים לפי הערכים המובילים של המשרד;
מקצועיות, איכות, שירות, עמידה בלוחות זמנים!

המלצות מלקוחות

להלן שאלות ותשובות בתחום שינויי דיירים,
שיתנו לכם מענה ואת כל המידע החשוב בתחום.

'שינויי דיירים' הינו מושג שתקף לדירות קבלן וקשור לעולם האדריכלות ועיצוב הפנים. 

הלקוח קונה דירת קבלן סטנדרטית "על הנייר" ומעוניין לבצע שינויים על פי הדרישות והצרכים שלו ושל משפחתו. 

השינויים הללו הינם שינויי דיירים הכוללים: תכנון החללים והחלוקה בדירה, עיצוב פנים ושינויים בקירות, חשמל, תאורה, אינסטלציה .

לאחר תכנון השינויים של הדיירים חשוב לבצע תיאום מערכות (סופרפוזיציה) מול כל יועצי הפרויקט בכדי לוודא שהשינויים עומדים בקנה אחד עם התקנים של כל היועצים ולקבל את אישורם. 

את שינויי הדיירים מבצע אדריכל/מעצב פנים פרטי מטעם הדיירים שאחראי על תוכניות השינויים, על הסופרפוזיציה והפיקוח.

  1. הבנת הצרכים של המשפחה ותכנון הפונקציות של כל חלל בנכס
  2. הכנת תכנית סופית של החלל לאחר השינויים הרצויים – מול אדריכל פרטי שאינו קשור לפרויקט הבנייה של הבניין.
  3. שליחת התכנית לסופרפוזיציה – קבלת אישור מכל יועצי הפרויקט של הבניין.
  4. תמחור של כל השינויים בתוכניות מול מחלקת שינויי דיירים של הקבלן המבצע.
  5. התכניות יורדות לביצוע על ידי מנהל העבודה של הפרויקט.

בתהליך שינויי דיירים אנו עלולים להיתקל בבעיות רבות שמעכבות את התאמת הדירה לצרכי הלקוח, כגון: תאום מערכות (מיזוג, אינסטלציה, חשמל  גז, מערכת כיבוי אש וכו') , לו"ז הפרויקט, התקנים המחמירים וכו''.

רצוי להתייעץ עם איש מקצוע המכיר את הנושא היטב, מקרוב, לטובת חסכון בעלויות מיותרות.

התהליך של שינויי דיירים שונה בתכלית אם מדובר לפני\אחרי ביצוע הבנייה, בעיקר בתמחור על ידי קבלני הבנייה וכמות ה"צרות" הצפויות עד להשגת המטרה.

האידיאל – לפני חתימת חוזה רכישת הדירה, כדאי להוסיף את השינויים הרצויים בדירה באופן כללי בחוזה עצמו. 

במידה ונחתם החוזה ללא סעיפי שינויי הדיירים, רצוי להגיע לאדריכל מתאם שינויי דיירים לפני בניית הקומה של הדירה בה השינויים נדרשים. 

במידה ונבנתה הקומה והדיירים נזכרים בשינויים שהם רוצים לבצע מול הקבלן, זה אפשרי, אך כרוך בעלויות הגבוהות ביותר ולוחות זמנים ארוכים. 

את הפנייה אל מתאם שינויי דיירים יש לבצע מול הקבלן המבצע.

רצוי להתייעץ עם איש מקצוע המכיר את הנושא היטב, מקרוב, לטובת חסכון בעלויות מיותרות.

כאשר קבלן הבניין מקבל דיירים חדשים הוא עלול להיתקל בבקשות שונות ומשונות מצדם, הרצון של הקבלנים לא להיענות לבקשות אלו הוא ברור. החיפוש אחר עבודה סטנדרטית ואי שונות בין יחידות דיור אחת לאחרת מאפשר עבודה חלקה וסיום מהיר של הפרויקט ללא "כאבי הראש" אותם הדיירים גורמים כאשר הם מבקשים לעשות שינויים מבניים ביחידת הדיור.

הבעיה היא גדולה במיוחד כאשר מדובר בבית משותף מרובה יחידות דיור שתוכננו באופן אחיד וברור כזהות ומאפשרות את העבודה הסטנדרטית והחלקה של קבלן המשנה והקבלן שיכול לנהל בשלט רחוק את הפרויקט כולו.

שינויי דיירים יכולים להיות מאופיינים בעבודות המוכרות לנו בשפה העממית כ"הזזת נקודת חשמל" או "הוספת קיר גבס" והם נפוצות כאשר מספר הדיירים אינו תואם את מספר החדרים בדירה. רבים המקרים בהם זוג, בעיקר זוגות מבוגרים רוכשים דירה של ארבעה חדרים ומעוניינים להרחיב את הספייס של המטבח או הסלון על חשבון חדר מסוים.

מתאם שינויי דיירים יכול להוביל להקלה בכל ההליכים הללו ובהליכים נפוצים נוספים הכוללים: הוספות של מערכות מיזוג אוויר מרכזי המחייב בניית תעלות, הפיכת הדירה לבעלת דוד סולארי/הסקת מים בגז, חימום תת ריצפתי או בתוך הקיר, שינויים בתוכניות חשמל, תאורה ומים  – כל אלו מחייבים תיאום אדריכלי ועבודות הנמצאות תחת הקטגוריה של שינויי דיירים.

שינויי דיירים הינו תחום אפור כי בעלי הנכס נמצאים בין הפטיש לסדן. 

אפשר וניתן לחסוך את "כאב הראש" בדרך לתכנון הייחודיות של דירת הקבלן שלכם.  איך?

  1. שימו לב לנקודות חשמל ואינסטלציה בחוזה החתימה עם היזם: רצוי להוסיף נקודות חשמל ואינסטלציה בכמות הרצויה על פי שינוי התכנון של הדירה.
  2. במידה ולא ביקשתם תוספות בחוזה, אפשר לבקש הנחה על שינויים עתידיים במסגרת החוזה. 
  3. עמידה בלוחות זמנים – הגישו את תכניות השינוי בזמן, לפני בניית הקומה של הדירה שלכם. סעיף זה הינו קריטי מאוד מבחינת עלויות. 
  4. קחו איש מקצוע – כמו בכל שינוי בחיים, גם פה רצוי לקחת איש מקצוע אמין שילווה אתכם בתהליך. איש מקצוע שמכיר את התחום, את השפה ואת הדרישות, מכם ומאנשי הביצוע. 

ובנימה אישית, מכיוון וניהלתי פרויקטים גדולים בבנייני מגורים כאדריכל שינויי דיירים בחברת קבלן גדולה, אני מכיר את הנושא מקרוב, ויש לי יכולת לעזור לכם לחסוך בעלויות מיותרות בתמחור הסופי של השינויים מול הקבלן המבצע.

דוגמאות לפרויקטים מתחום שינוי דיירים

יצירת קשר

כתובת המשרד

רחוב הסיירת 11, חולון

התקשרו אלינו

052-6720717

כתבו לנו

eparc19@gmail.com

או השאירו פרטיכם ונחזור אליכם בהקדם >>

גלילה למעלה